retur och ångerrätt
Som privatkund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du fick den sista artikeln eller delen av din beställning. Om ångerfristen löper ut på en helgdag förlängs tidsfristen till nästa arbetsdag.
OBS! Om du vill avbryta ditt köp ber vi dig att registrera en retur via vårt returformulär. Du kan inte använda din egen fraktsedel för returen.
Om du ångrar ditt köp, återbetalar vi alla betalningar vi fått från dig.
Återbetalningen görs utan onödigt dröjsmål, normalt inom 14 arbetsdagar från mottagandet av returvaran.
Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du använde för den första affärshändelsen, såvida du inte uttryckligen begär en annan lösning.
Du måste returnera produkten till oss utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar efter dagen du meddelade oss om ditt beslut att ångra köpet. Ångerfristen anses endast ha uppfyllts om du returnerar varorna inom denna fjortondagarsperiod.
Du måste själv, initialt, stå för frakten av returen. Vid en godkänd retur kommer returfrakt / fraktkostnad att kompenseras vid återbetalningen till dig som kund.
I händelse av ångerrätt och öppet köp hos oss har du rätt att noggrant undersöka produkten. För att kunna returnera produkten måste den vara i oförändrat skick och i originalförpackning. Varorna måste vara väl förpackade så att produkterna inte skadas vid leveransen tillbaka till oss. Observera att originalförpackningen inte får användas som ytterförpackning / ytterkartong. Produkten måste vara komplett tillbaka till oss, vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, innerförpackning etc. måste inkluderas i returen.
Packa föremålet väl. Du som kund ansvarar för att varorna kommer intakta och bär därmed risken om produkten skadas när den skickas tillbaka till oss. fäst inte fraktsedeln direkt på produktförpackningen / originalförpackningen. Använd gärna emballaget varan levererades i. Vi ersätter inte produkter som är skadade vid retur till oss. Vi förbehåller oss rätten att göra en minskning av värdet som motsvarar produktens eventuellt ändrade skick efter mottagandet hos oss.
Ångerrätten gäller inte företagskunder.
Observera att det är viktigt att du tar emot din beställningen och att du inte låter paketet gå tillbaka som oförlöst. Detta för att inte riskera en extra returfraktkostnad.
Skador vid leverans:
Kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär på webbplatsen.
Bifoga tydliga bilder av den felaktiga produkten som du fått, ditt beställningsnummer och vilken artikel som kan saknas i din leverans. Vid felaktigt levererade produkter ansvarar Bästafyra för returfrakt tillbaka till oss.